Ce trebuie sa stii despre CTR (rata de click)

CTR inseamna Click-Through-Rate. Acesta este rata procentuala la care utilizatorii dau clic pe un anumit anunt atunci cand sunt online. Atingerea unui CTR ridicat al paginii este esentiala pentru obtinerea succesului PPC, deoarece afecteaza in mod direct atat scorul de calitate, cat si cat plateste o companie de fiecare data cand cineva face click pe anuntul de cautare. Ce trebuie sa stii despre rata de click sau cum te poate ajuta? Acestea sunt cateva dintre intrebarile pe care ar trebui sa si le puna orice antreprenor.

Care sunt aspectele care pot afecta CTR-ul unei pagini?

Mai multi factori pot afecta CTR-ul unei pagini, motiv pentru care nu exista un raspuns definitiv la aceasta intrebare. Cativa dintre factorii de luat in considerare sunt urmatorii:

  • Segmente de public si directionare
  • B2B sau B2C
  • Brand sau non-branded
  • Locul unui cuvant cheie in canalul de cautare
  • Mesajele creative ale textului publicitar — CTA
  • Tipul ofertei
  • Adresa URL afisata
  • Imagini/design
  • Competitivitatea industriei

CTR bun:

Un CTR bun va depinde de mai multe puncte, cum ar fi directionarea, industria, destinatiile de plasare, cuvintele cheie etc. Poti incerca urmatoarele puncte pentru ati imbunatati CTR-ul in reteaua de display. Tine cont pana la cele mai mici detalii de urmatoarele sfaturi.

Daca rulezi o campanie bazata pe cuvinte cheie pe display, incerca sa aflii ce domenii iti ofera o CTR mai buna si adauga-le in destinatii de plasare gestionate

Retine ca pe display toate cuvintele cheie au potrivire ampla, asa ca trebuie sa te asiguri ca ai cuvinte cheie negative pentru a te asigura ca obtii afisari relevante

Incerca sa verifici valorile CTR relativa pentru destinatiile de plasare

Formula pentru rata de clic:

Sa presupunem ca anuntul tau primeste 10 clicuri la 100 de afisari, apoi CTR-ul va fi calculat dupa cum este prezentat mai jos:

CTR= 10/100 = 0,1

Un CTR de 1% este considerat ideal.

Rata de clic pentru campaniile prin e-mail

Majoritatea furnizorilor de servicii de e-mail (ESP) iti pot urmari e-mailurile si iti permit sa vizualizezi rezultatele intr-un raport de urmarire a e-mail-urilor. Aceste rapoarte de urmarire a e-mailului sunt rezumate analitice ale rezultatelor unei anumite campanii de e-mail. Printre multele informatii interesante si perspicace pe care le poti obtine dintr-un raport se numara CTR-ul paginii tale. In urmatoarele randuri vei avea parte de cateva sfaturi pentru a te ajuta sa obtii mai multe rate CTR bune pentru campaniile de e-mail.

Ia numarul total de clickuri pe toate linkurile din e-mailul tau si scade orice clickuri multiple atribuite unui singur abonat pentru a obtine clickuri total unice.

Apoi, poti lua numarul total de deschideri urmarite si poti imparti la numarul total de clickuri unice pentru a obtine clickuri pe deschidere.

Inmulteste clickurile deschise cu o suta si vei obtine CTR-ul paginii

Cum sa obtii un CTR bun?

Cuvinte cheie directionate pentru care sa licitezi.

Descopera clickuri mai ieftine si rentabile.

Utilizeaza instrumente si metodologie pentru a integra indeaproape cuvintele cheie cu textul publicitar si paginile de destinatie.

Ai capacitatea de a segmenta rapid si eficient grupurile de cuvinte cheie pentru a genera o directionare mai apropiata.