5 pasi pentru construirea de branding unei companii

Pentru multe companii, crearea si implementarea unei strategii coezive de branding vine adesea ca o idee ulterioara – sau deloc. Cu toate astea, cercetarile arata ca toate companiile cu marci puternice genereaza vanzari si profituri mult mai mari. Cu alte cuvinte, alocarea timpului pentru a defini si a construi un brand va poate oferi un avantaj competitiv urias.

Iata cateva sfaturi pentru a va ajuta sa implementati strategii si tactici eficiente de branding

  1. Efectuati o cercetare de piata eficienta

Inainte de a face eforturi semnificative de branding, va trebui mai intai sa raspundeti la cateva intrebari cheie.

Sunt clientii constienti de marca dvs.?

Cum esti perceput pe piata?

Cum vad clientii marca dvs. in comparatie cu ceilalti?

Ce caracteristici asociaza clientii cu marca dvs.?

Cercetarea de piata va va ajuta sa raspundeti la aceste intrebari si sa colectati feedback cu privire la pozitionarea pentru viitorul exercitiu de branding.

Cercetarea marcii este de obicei realizata prin intervievarea clientilor si prin organizarea de focus grupuri. Puteti angaja experti care sa va ajute sa efectuati sondaje pentru clienti sau sa incercati sa utilizati instrumente de sondaje online ieftine sau uneori gratuite.

  1. Concentrati-va pe o propunere de valoare unica

Marca dumneavoastra este ta fata de client. Prin urmare, este important sa dezvoltati o marca care sa transmita clientilor o propunere de valoare unica – ceva care iese in evidenta.

  1. Alegeti un nume de marca care va transmite mesajul in mod clar

Odata ce ati identificat nevoile si dorintele clientilor dvs. si ati venit cu produse care sa le satisfaca, este timpul sa alegeti un nume de marca pentru a transmite clar mesajul.

Cel mai bine este sa fii specific. De exemplu, luati in considerare acordarea fiecarui produs sau serviciu care ofera o identitate de marca diferita, spre deosebire de simpla repetare a numelui companiei dvs.

  1. Creati o conexiune emotionala

Psihologii au descoperit ca 90% din comunicare este non-verbala. Agentii de marketing priceputi stiu de mult ca afacerile pot imbunatati considerabil eficienta marcii daca, pe langa un nume bun, trezesc emotii adecvate.

O modalitate simpla de a face acest lucru este prin utilizarea eficienta a culorilor. De exemplu, folosind rosu pentru a crea un sentiment de urgenta, verde pentru teme de mediu, albastru pentru apa si asa mai departe. Toate pot ajuta la consolidarea unui nume de marca eficient. Unele companii chiar folosesc muzica pentru a construi identitatea marcii. De exemplu, Intel a inregistrat notele muzicale care sunt redate la sfarsitul reclamelor sale de televiziune.

  1. Furnizati comunicatii consistente

Odata ce o companie a dezvoltat o strategie eficienta de brand si identitate corporativa, aceasta trebuie implementata in mod consecvent prin fiecare „punct de contact” cu clientii, inclusiv in publicitate, semnalizare, eforturi de relatii publice si asa mai departe.

O cheie este sa aduci angajatii la bord. Angajatii companiei dumneavoastra sunt cei mai mari sustinatori ai marcii. Crearea unui model intern de branding ii va ajuta sa inteleaga si sa se conecteze la marcile tale de baza. Ei vor fi apoi mai bine echipati pentru a comunica acel mesaj de brand clientilor tai.