Ce este clickbait? Este o tactica de marketing menita sa atraga atentia si sa atraga utilizatorii sa faca click.
Dar clickbait este in general considerat un pas gresit in marketing, menit sa induca in eroare si sa determine utilizatorii sa faca click pe continut.
Atat site-urile de stiri legitime, cat si cele „false” au adoptat practica de a atrage mai multa atentie asupra continutului lor.
Ce este clickbait?
In forma sa cea mai pura, clickbait este pur si simplu continut menit sa atraga atentia utilizatorilor si sa-i ademeneasca sa faca clic.
Dar de-a lungul anilor, a castigat reputatia de publicitate falsa.
Problema cu clickbait este ca foloseste o metoda bait-and-switch. Atrage atentia imediat, dar nu reuseste sa se livreze atunci cand un utilizator da click. Iar acest lucru duce la frustrare si chiar resentimente din partea utilizatorului.
Dar nu toate clickbait-urile sunt proaste si, atunci cand sunt utilizate corect, pot fi un plus puternic pentru arsenalul unui marketer. Diferenta este in livrare.
Iata de ce functioneaza atat de bine clickbait?
Succesul clickbait-ului de modul in care noi, ca oameni, cautam informatii – ne dorim intotdeauna mai mult.
Creierul nostru elibereaza dopamina pentru a ne rasplati pentru actiuni pozitive si, atunci cand facem clic pe un titlu interesant, primim o injectare a acelei substante chimice direct in creier. Cuvintele din titlurile clickbait explodeaza aceasta dorinta, obligandu-ne sa facem clic, astfel incat sa primim acea injectie rapida de dopamina ca recompensa pentru ca ne dam curiozitatii.
Un studiu comun, realizat de Universitatea Federala din Minas Gerais din Brazilia si Qatar Computing Research Institute a constatat ca cele mai convingatoare titluri care exista sunt cele care polarizeaza publicul.
Opiniile extreme au generat cel mai mare interes. Introducand informatii pe care poate nu le cunoastem, titlul ne obliga sa aflam mai multe. Clickbait este o modalitate usoara de a agata un cititor de la inceput.
Cand ar trebui sa utilizezi clickbait?
Exista cateva momente in care o companie ar putea privi clickbait ca pe o solutie de marketing la indemana.
Totusi, nu este un medicament minune sau o solutie rapida. Utilizarea clickbait vine cu asteptari masive ca continutul sa fie la inaltimea hype-ului.
Fiti intotdeauna precauti. Daca nu sunteti sigur daca un titlu reflecta cu acuratete continutul sau nu este calitativ evitati sa il folositi cu totul.
In general, clickbait functioneaza cel mai bine in aceste situatii:
Conducerea traficului catre un site web
Clickbait va genera trafic catre site-ul dvs.; la urma urmei, este conceput pentru a atrage clicuri.
Indiferent daca numarul de trafic se reduce la faptul ca continutul tau corespunde asteptarilor sau nu.
Incercarea de marketing viral
Cuvantul critic aici este „incercare”, deoarece nimeni nu poate garanta ca o bucata de continut va exploda si va fi distribuita pe tot internetul.
Cu toate acestea, clickbait inteligent ii poate determina pe oameni sa doreasca sa impartaseasca lucruri
Desi nu va garanta ca postarea dvs. va deveni virala, ar putea incuraja mai multi oameni sa o distribuie, oferindu-i o expunere mai larga.
Pe masura ce mai multi oameni vad continutul, sansele ca acesta sa decoleze si sa devina virale cresc. Titlul atragator face ca oamenii sa citeasca mai usor.
Pentru a partaja un mesaj
Marketingul bazat pe valoare nu se refera la promovarea produselor si serviciilor. Este vorba despre promovarea valorilor.
Apeleaza la emotiile si punctele dureroase ale utilizatorilor prin prezentarea valorii unice pe care o aduce un brand la masa. Deoarece clickbait se bazeaza adesea pe un declansator emotional, poate fi potrivit pentru acest tip de marketing.
Efectul secundar al acestui tip de promovare este ca poate creste interesul publicului fata de brandul care a distribuit-o. Partajarea mesajelor pe brand este o modalitate excelenta de a ajuta o afacere sa castige vizibilitate si credibilitate in cadrul unei industrii.